Moderne school

Sedert het voorjaar van 2019 beschikken we op campus Zuid over twee gloednieuwe blokken voor de algemene vakken. Het meubilair is modulair en nodigt uit om flexibel te zijn en verschillende werkvormen toe te passen. De televisies zorgen voor een optimale ondersteuning via beelden.

Daarnaast is het nieuwe sportcomplex, in gebruik sedert september 2018 een troef.

Het schoolrestaurant 'De Brug' geeft iedere leerling  en ieder personeelslid sedert februari 2019 de mogelijkheid in een rustig en mooi kader een gezonde maaltijd te gebruiken.

Praktijkschool

Het VLTI beschikt over praktijklocaties voor elke richting. Dit geeft mogelijkheden om erg praktijkgericht te werken.

Er worden stages ingericht voor alle praktisch getinte studierichtingen. In de A-finaliteit hebben de leerlingen elke week een stagedag, veelal op vrijdag en een blokstage van twee weken. In de D&A-finaliteit hebben de leerlingen een blokstage van twee weken. De blokstage is georganiseerd de week voor en de week na de paasvakantie. Zo kunnen leerlingen die dit wensen, een vrijwillige buitenlandse stage doen van 4 weken. Hiervoor krijgen leerlingen een beurs via het Erasmus+ programma van de Europese Commissie.  De school beschikt over een uitgebreid net aan stageplaatsen.

Daarnaast gaan leerlingen op werkplekleren. In diverse bedrijven worden de werkzaamheden in een reële context uitgevoerd.

Zorgende school

In het VLTI sta je er niet alleen voor. Ook niet als het even moeilijk gaat. Botert het thuis niet of lig je overhoop met jezelf, is er een ruzie die je zorgen baart of loopt het in de klas niet zoals je wil? Je kan steeds terecht bij een leerlingbegeleider. Ze hebben permanentie over de middag in lokaal 215. Je bereikt hen ook via smartschool om een afspraak te maken. Onze leerlingbegeleiders zijn mevr. Hannelore Dhiedt  en mevr. Maaike Tyvaert.

Kleinschalige school

Het VLTI is een kleine school binnen een groot geheel, de scholengroep Sint-Rembert.  Samenwerken heeft zijn voordelen. We kunnen genieten van de gemeenschappelijke en goed uitgeruste accomodatie. Binnen dit geheel zijn we kleinschalig. Iedereen kent iedereen, je bent geen nummer. We houden van persoonlijk contact. Je eerste aanspreekpunt is je vakleerkracht en je klassenleraar. Loop je echt verder vast dan zijn er leerlingbegeleiders en het CLB.